Alla inlägg under juli 2013

Av Wictoria Ohlson - 29 juli 2013 21:22

Bara 2 dagar kvar innan jag sitter på tåget hem. sure, jag har varit med honom i ungefär en månad men ingen tid är tillräcklig. Jag är så otroligt tacksam över den tid vi kan vara med varandra. jag njuter mer av tiden än vad jag skulle göra om vi skulle träffas oftare. En sak har jag märkt. Hur människor i omgivningen ska lägga sig i så sjukt mycket vem man är tillsammans med, vilka val man gör och sitt förflutna. ja, jag har gjort många dåliga val i mitt liv och vissa val kommer jag få leva med i resten av mitt liv. Men varför ska alla andra lägga sig i? tjejen/killen som skär sig, ska hon/han behöva höra "hur ska du förklara det där för dina barn?" eller om hon/han har skadat sig så mycket och kanske inte har någon långärmad tvättad och väljer att ta bandage över. Ska hon/han behöva höra "vad tror du?" när någon frågar vad som har hänt. Eller personen som har fått ätstörningar pga att folk har gått runt och sagt att hon/han är tjock när Hon/han väger helt normalt för sin vikt. Ska hon/han få gå runt och må dåligt men ingen som bryr sig? Jag kan sitta här och skriva hur långt som helst men det tänker jag inte. Om du som läser har gjort något mot någon. Det kanske till och med var på skoj. Du kanske kallade någon "fetto" för att den köpte godis/chips. Har du tänkt på vad ordet kan innebära? visst, det är en sak om det är en gång men om det händer gång på gång? Vad tror du personen börjar tänka till slut? "är jag verkligen fet?" Han/hon ställer sig till slut framför spegeln och det enda han/hon ser är att han/hon är fet fast det kanske inte är så illa som dem tror. tro mig jag vet vad jag pratar om. Tänk på vad du tänker säga innan du säger det. Du kanske inte förstår nu hur mycket ord kan göra ont. när det händer dej kan jag lova att du förstår.


love

wiickxyy <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards